מיתון? 34 מטוסי מנהלים מופעלים בישראל

    אבי יעקב No Comments on מיתון? 34 מטוסי מנהלים מופעלים בישראל
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תכירו את מי שיש להם: מניתוח וסקירת שוק תחום התעופה העסקית שערכה חברת Jetsetter הישראלית, עולה כי שנת 2015 היתה שנת שיא בתחום, שהתקרבה לשנת השיא של 2008, טרום המשבר הכלכלי, ובמהלכה נמסרו בעולם כ- 700 מטוסי מנהלים חדשים. בישראל מופעלים כיום 34 מטוסי מנהלים. הסקר בחן שעות טיסה, רכישת מטוסים חדשים ומשומשים, פתיחת חברות צ'רטר ובעלות חלקית והצגת תוכניות למטוסים חדשים על ידי היצרנים השונים.

    בסה"כ פועלים כיום בעולם כ- 20 אלף מטוסי מנהלים. עפ"י נתוני Honeywell, אחת משתי יצרניות האויוניקה ואחת מיצרניות מנועי הסילון למטוסי מנהלים, בעשור הקרוב (עד 2025) יהיה צורך בכ- 9,200 מטוסים חדשים, בעלות כוללת של כ- 270 מיליארד דולר. עפ"י התחזיות, 52% ממסירות המטוסים בעשור הקרוב יהיו של מטוסים גדולים (Large Cabin), כ- 23%- גודל הביניים (Midsize), ו- 25% יהיו המטוסים הקטנים.

    בישראל מופעלים 34 מטוסי מנהלים כשהם מתחלקים בין כל הגדלים: מהקטנים ביותר, דוגמת הססנה מוסטאנג והפנום 100 של אמבראר, עבור בססנה סייטיישן ו- CJ4, ביץ' 400 והוקר 800, דרך אמבראר לגאסי 600, גאלפסטרים G200 ובומברדיה צ'לנג'ר 300, 604 ו- 605, וכלה בגדולים: בומברדיה גלובל 5000, 6000, גאלפסטרים G4 ובואינג 737 בתצורה עסקית (BBJ).

    "ההתאוששות העיקרית ב- 2015 היתה בצפון אמריקה – ארה"ב וקנדה, כאשר היקף הפעילות שם הוא סביב 2.5 מיליארד דולר בשנה", אומר גל פלג, מנכ״ל חברת Jetsetter. "באירופה חל ב- 2015 ׳דשדוש׳, ונתוני 2015 דומים לאלה של 2014. בכלכלות המתעוררות, ברזיל, הודו וסין, יחד עם רוסיה, חלה ירידה בפעילות התעופה העסקית, בעיקר בסין".

    לדברי פלג, במהלך 2015 ניתן היה לראות כי המגמה שהחלה ב- 2008, של גידול ברכישת מטוסי מנהלים גדולים (במחירים של סביב 70 מיליון דולר), נמשכה, על חשבון המטוסים הקטנים (בשווי ממוצע של כ- 20 מיליון דולר ומטה), אך ברבעון השלישי של 2015 החלה התאוששות, עם הכרזה והתקדמות בפיתוח של דגמים חדשים.



    0 תגובות